ShopBetter.dk betingelser

Tjenesten udbydes af ShopBetter ApS (shopbetter.dk) - Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark. CVR: 40004106. De følgende vilkår og betingelser udgør hele aftalen mellem tjenesteleverandøren (ShopBetter ApS) og brugeren.

shopbetter.dk er den eneste online shoppingoplevelse du behøver. En one-stop-shop med de bedste produkter til de laveste priser, auktioner, instant win -spil, rabatter og meget mere. Som medlem hos os, sørger vi for at du aldrig behøver at handle andre steder igen.

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på shopbetter.dk til levering i Denmark, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
For at handle på shopbetter.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan en værge dog bestille på dine vegne.


SÅDAN HANDLER DU HOS OS

Du vælger de varer du vil købe og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet, rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på shopbetter.dk er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter og levering.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Kurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform (hvor muligt).
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til shopbetter.dk.


MEDLEMSKABER

ShopBetter.dk medlemskaber giver dig adgang til specielle medlemstilbud, unikke produktpriser m.m. Det er valgfrit om man ønsker at handle som registreret medlem hos shopbetter.dk. Medlemskabet er et tilvalg du aktivt foretager dig under bestillingen, eller direkte via tilmeldingssiderne.


MEDLEMSBETINGELSER
Gælder kun såfremt du aktivt har tilvalgt et medlemskab. Det vil fremgå af din e-mail og direkte på din profil, hvis du har valgt et medlemskab.

1. Fordele
Medlemskaberne giver dig adgang til specielle medlemstilbud og rabat på produkter på shopbetter.dk.

 Vi er faktisk så sikre på vores priser, at hvis du finder prisen billigere, giver vi dig PRISMATCH. Dette gælder alle betalende medlemmer.
Samtidig tilbyder vi 14 dages returret: Fortryder du købet, kan du returnere uåbnede produkter i hele 14 dage fra afsendelsesdatoen.
Medlemmer har adgang til special hotline (du finder nummeret i din ordrebekræftelse, eller via din profil efter aktivering af medlemskab). Telefonen har åbent mandag til torsdag fra 09-17 og fredag fra 09-16. Husk at have dit ordrenummer klar, når du kontakter support (Engelsk-sproget).

2. Betaling
Vores tjeneste faktureres på månedlig basis via din Betalingsmetode på kalenderdagen, svarende til starten på dit betalte medlemskab. Dette er for at sikre, at alle brugere har uafbrudt adgang til webstedet. I nogle tilfælde kan tidspunktet for din fakturering skifte, eksempelvis hvis din Betalingsmetode ikke er kommet helt på plads, eller dit betalende medlemskab begyndte på en dag, som ikke er indeholdt i en given måned. Hvis du har forudbetalt for en måned men beslutter dig for at opsige dit medlemskab, vil medlemskabet fortsætte indtil slutningen af den forudbetalte periode.
Din betaling sker via en krypteret SSL forbindelse og noteret på dit kontoudtog som følgende: ShopBetter.dk 69 14 93 80
Vi kan ændre prisen for tjenesterne, herunder tilbagevendende abonnementsgebyrer, den forudbetalte periode (for perioder, der endnu ikke er betalt), fra tid til anden og vil kommunikere eventuelle prisændringer til dig på forhånd (7 dage) og, hvis det er relevant, hvordan du accepterer disse ændringer. Prisændringer vil træde i kraft ved starten af den næste abonnementsperiode efter datoen for prisændringen. Med forbehold for gældende lovgivning accepterer du den nye pris ved at fortsætte med at bruge tjenesten, efter at prisændringen er trådt i kraft. Hvis du ikke er enig i en prisændring, har du ret til at afvise ændringen ved at afmelde dig tjenesterne, inden prisændringen træder i kraft.

3. Bestilling
Du modtager en bekræftelse via e-mail fra noreply @ shopbetter.dk når du har gennemført betalingen, og har desuden altid adgang til din ordrehistorik på shopbetter.dk via din profil. Medlemskaber kan tegnes af privatpersoner, der er fyldt 18 år. Der vil på de fleste produkter være et maximalt køb på ét stk. pr. produkt pr. medlemskab, da man ofte køber under indkøbspris. Der må tegnes ét medlemskab pr. husstand. og det er dermed ikke tilladt at oprette flere konti med samme adresse. Vi forbeholder os retten til at efterfakturere den normale salgspris for ikke-medlemmer ved køb af flere af samme vare inden for 30 dage.

4. Abonnementsbetingelser
Ved din tilmelding accepterer du, at shopbetter.dk må trække det aftalte beløb månedsvis/hver anden uge eller ugevis forud. Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker beløbet på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Ved ændring af medlemsprisen på shopbetter.dk vil du blive informeret via e-mail fra noreply @ shopbetter.dk, samt på din shopbetter.dk -profil.

5. Opsigelse af medlemskab
Du kan når som helst opsige dit medlemskab(*), og du vil fortsat have adgang til shopbetter.dk indtil udgangen af din månedlige faktureringsperiode. Vi tilbagebetaler eller krediterer ikke for påbegyndte medlemskabsperioder. For at opsige dit medlemskab, kan du gå til siden ”Profil”, og følge instrukserne for opsigelse. Hvis du opsiger dit medlemskab, vil din konto automatisk lukke ved udgangen af den indeværende faktureringsperiode. Du kan også kontakte Kundeservice via e-mail, før perioden udløber.
* Det er ikke muligt at opsige dit medlemskab inden for de første 24 timer på grund af registreringsprocessen i vores systemer.
Hvis dit betalingskort snart udløber eller er udløbet, kan du taste dit nye kortnummer på din shopbetter.dk -profil, og derved sikre dit videre medlemskab. Produkter, der er bestilt i medlemsperioden bliver leveret, også efter at medlemsperioden eventuelt er afsluttet.

6. Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold
Du skal betale det fulde beløb for hele den valgte medlemsperiode og efterfølgende abonnementshævninger, med mindre abonnementet i mellemtiden er opsagt jf. ovenstående regler for opsigelse.

7. Fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit abonnement, får du dine penge tilbage. Du kan fortryde, hvis du ikke har taget dit abonnement i brug indenfor 14 dage.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.


BETALING AF PRODUKTER

ShopBetter.dk modtager udelukkende kreditkort af følgende mærker: VISA, Mastercard
Din betaling sker via en krypteret SSL forbindelse og vil fremgå af dit kontoudtog som eksempelvis: ShopBetter.dk 69 14 93 80
- Vi tager ikke kortgebyrer.
- Kreditkortdetaljer gemmes aldrig.
- Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
- Betalinger kan bliver opdelt i flere mindre betalinger, for at tilgodese sikker og hurtig opkrævning og levering.
- For visse Betalingsmetoder kan udstederen af din Betalingsmetode opkræve et udenlandsk transaktionsgebyr eller andre omkostninger. Tjek hos din Betalingsmetodes tjenesteleverandør for detaljer.


FRAGT

ShopBetter.dk er et engros koncept, hvor slutbrugeren kan vælge specifikke kurer(er) og priser baseret på brugerens kurvstørrelse, vægt og forsendelsesadresse. ShopBetter.dk tilbyder altid en 'gratis forsendelse' -mulighed, som automatisk er inkluderet i den endelige pris. Specialvarer kan pålægges et ekstra forsendelsesgebyr, hvis dimensionerne og/eller forsendelsesadressen ikke er en mulighed jf. 'gratis forsendelse'.
Når du har afgivet din ordre, sendes den til vores lager (lokalt og/eller tredjepart) til behandling og forsendelse. Tillad venligst 1-2 hverdage til behandling og forsendelse af din ordre.
- Standardlevering: 5-7 hverdage
- Ekspreslevering: 2-4 hverdage
Bemærk venligst: Der kan være tilfælde, hvor forsendelsen er forsinket på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. Skulle dette ske, vil vi bestræbe os på at rådgive vores kunder om sådanne forsinkelser hurtigst muligt.

Lagerudbyder
Alle ordrer sendes fra/på vegne af vores lagerleverandør Zoo Factory ApS (ref.: Logistic Operator); Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark, CVR: DK40004106, uanset varens oprindelse (lokalt lager, dropshipping-tjenester eller andet). Dette vil blive anført på alle pakker og kvitteringer i overensstemmelse hermed.
Zoo Factory ApS kan på intet tidspunkt blive holdt ansvarlig for nogen forretning, som ShopBetter.dk indgår i med deres kunder.
ShopBetter.dk er bygget med den hensigt at behandle flere dropshipping-udbydere igennem Zoo Factory ApS, både nu og i fremtiden. Zoo Factory ApS er serviceudbyderen bag alle salg, dog ikke ansvarlig for eventuelle problemer der må opstå mellem ShopBetter.dk og kunden.
Dette inkluderer garantier og returneringer.

Forsinket levering
Hvis ShopBetter.dk ikke kan levere inden for den aftalte tid, skal forbrugeren underrettes inden for 24 timer om årsagen til forsinkelsen og underrettes om en ny leveringstid. Hvis ShopBetter.dk heller ikke er i stand til at rette fejlen inden for rimelig tid, har forbrugeren ret til at annullere købet. Dette gælder også for specialordrer.


PRISMATCH

På shopbetter.dk tilstræber vi, at sikre dig den bedste pris på alle varer du finder i vores katalog. For at sikre fair sammenligning, skal prisen vi matcher, opfylde disse enkle krav inden du kontakter vores kundeservice:
- Varen skal være på lager, i butikken vi matcher med.
- PRISMATCHen gælder varer, der reelt er tilgængelige og dermed ikke, ved kø-tilbud, kasse-tilbud og/eller ved tilbud med begrænset antal/tid.
- PRISMATCHen gælder ikke tilbud der kræver medlemskab såsom en indkøbsforening/loyalitetsklubber eller nogen form for betaling for at få adgang til tilbuddet.
- PRISMATCHen når ovenstående 2 punkter kan dokumenteres.

- PRISMATCHen gælder ikke ved varer der er annonceret som åbningstilbud, kombination med andre tilbud, varer der sælges som demo-, outlet- eller udstillingsmodeller, varer som sælges fra udenlandske forhandlere, forhandlere som ikke står indregistreret i dansk CVR-register, produkter som sælges af vores Marketplace-partnere via ShopBetter.dk, varer der er annonceret med Mobilrabat, og/eller forudsætter oprettelse af abonnement hos en teleudbyder.
Skulle du mod forventning finde samme vare på lager til en lavere pris i en butikskæde eller større onlinebutik, matcher vi prisen på varen for dig. For at kunne købe varen til den lavere pris, skal du kontakte vores kundeservice, før du afgiver din ordre. Vi skal bruge dokumentation for prisen før PRISMATCHen kan udnyttes.


KØBSGARANTI

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Købsgarantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven og løser problemet inden for 60 dage. Garantien gælder kun forbrugere, der er bosiddende i Danmark.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. Det tager kun et øjeblik at blive medlem. Bliv medlem hos PriceRunner

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien omfatter altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.


FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support (a) shopbetter.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder hos vores kundeservice ved at klikke her eller direkte i din ordrebekræftelses e-mail og side på hjemmesiden.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du vil udøve din fortrydelsesret, skal shopbetter.dk refunderer din betaling (minus eventuelle omkostninger ved returforsendelse, forudsat at shopbetter.dk har informeret dig om, at du bærer disse forsendelsesomkostninger, når du udnytter fortrydelsesretten) inden for 14 dage fra den dag, shopbetter.dk modtog meddelelsen.
Hvis shopbetter.dk ikke har modtaget produktet, har shopbetter.dk ret til at vente med refunderingen indtil et af følgende: (i) produktet blev returneret eller (ii) indtil du har fremlagt bevis for, at produktet er returneret.

Der er en række tilfælde, hvor forbrugeren ikke har en lovbestemt 14-dages fortrydelsesret, selvom varen eller ydelsen er solgt online (fjernsalg).
Dette gælder for følgende:
- produkter, der er specielt designet til forbrugeren
- billetter til eksempelvis koncerter, teater, fly og hotelbookinger
- levering af mad, drikkevarer eller andre genstande til almindeligt husholdningsforbrug
- visse forseglede varer hvor forseglingen er brudt, såsom lyd- og billedoptagelser, computersoftware og varer forseglet af hygiejniske årsager


FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får eventuelle fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Hvis du ikke er tilfreds med varen, kan du kontakte os på tlf. 69 14 93 80, mail ved support (a) shopbetter.dk eller via kundeservice direkte.


RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varen sendes til:

ZooFactory ApS
ATTN: Returns Processing
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark


* Tilføj venligst noten Retur (kode:4010F01).
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


VARENS STAND VED RETURNERING

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

REFUNDERING I TILFÆLDE AF KLAGE

Hvis du klager over produktet og shopbetter.dk har godkendt klagen, skal shopbetter.dk tilbagebetale det fulde beløb, inklusive forsendelsesomkostninger og eventuel anden kompensation, som du har krav på i henhold til obligatorisk lovgivning. Refunderingen skal foretages uden unødig forsinkelse fra en afgørelse om en godkendt klage.

REFUNDERINGSBETINGELSER

shopbetter.dk skal foretage refunderingen ved den samme betalingsmetode som på købstidspunktet. shopbetter.dk har ret til at refundere beløbet til dig ved andre betalingsmetoder, hvis du aktivt har godkendt en sådan refusionsmetode. Bemærk, at afkrydsningsfelter ikke tæller som aktiv forbrugergodkendelse.

Klageretten - Erhverv (B2B)
Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret, skal du indgive en skriftlig reklamation umiddelbart efter, at du er blevet opmærksom på manglen og senest et år efter levering.

Fortrydelsesret - Erhverv (B2B)
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder kun ved forbrugerkøb (B2C).


REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til lageret denne/disse blev sendt fra. Adressen findes i tilsendte ordrebekræftelse samt medfølgende deklaration på forsendelsen.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du finder ved brug af ”Returnér” knappen på ordren på din konto her på shopbetter.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.


Ved køb af download-produkter garantere vi, at varen kan hentes og aktiv i op til 3 år.

Enkelte varer på shopbetter.dk er markeret som "FINAL SALE og/eller REFURBISHED." Varer der er markeret som FINAL SALE og/eller REFURBISHED, kan ikke returneres eller ombyttes af nogen som helst grund.
Parfumer, tørshampoo, neglelak, ansigtsplejeprodukter, produkter, der indeholder alkohol, genopladelige batterier og USB-genopladelige enheder (“Specialprodukter”) er FINAL SALE og/eller REFURBISHED og kan ikke returneres eller ombyttes, hvis disse har været åbnet, eller den originale emballage eller forsegling er blevet brudt eller fjernet.


DIVERSE

Vilkår og betingelser i denne aftale kan ændres af ShopBetter.dk uden forudgående varsel til brugeren. ShopBetter.dk tager forbehold for eventuelle grammatiske fejl eller stavefejl i denne aftale.
Disse vilkår og betingelser er underlagt lovgivningen i Danmark, og vil blive fortolket i overensstemmelse med de danske domstole. De danske domstole har enekompetence til at bilægge ethvert krav eller tvist, der måtte opstå som følge af disse vilkår og betingelser.


KLAGEADGANG

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på tlf. 69 14 93 80, mail ved support (a) shopbetter.dk eller via kundeservice direkte.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support (a) shopbetter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

ShopBetter ApS
CVR: 40004106
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark


Betingelserne er senest opdateret d. 10.11.2023